Uggletröja

Mitt bidrag till uggletrenden härom året var denna bedårande ylletröja efter Katie Davies mönster Owls. Tröjan är slätstickad förutom resårmuddar och så det fenomenala flätmönstret som bildar ugglor på oket. Jag valde att inte sy på några knappögon till ugglorna, för att jag tyckte att de var så fina som de var. Garnet är det gosiga och ekologiska alpakagarnet från Viking. Det här är nog min allra varmaste tröja.

One thought on “Uggletröja

  1. vad mycket fint du gör!fast det visste jag nog redan😉
    Men du skulle ju vara med hela du på bilden tycker jag😛
    Har du funderat på att börja sälja lite av allt du skapar? eller är det bara för eget bruk och gåvor? =)
    jag har en jättefin blå varg här hemma iaf😉

Kommentera

