Mer nålbindning!

Jag hittade ett gammalt lovikkagarn längst ner i min garnlåda. Vad gör man med Lovikka? Stickar klassiska vantar? Ja… jag saknar ju faktiskt ett par rejäla vintervantar att ha som överdragsvantar om vintern skulle ryta till ordentligt i år med.

I slutändan valde jag dock att nålbinda dem istället. Provade en teknik som jag inte bundit med förut, så kallad ”en framför och en bakom tummen”. Det ger en annan struktur än den vanliga ”två framför, två bakom”-tekniken.

Lovikkagarnet är riktigt roligt att nålbinda med. Eftersom det är så tjockt så går det undan. Mycket snabbare än mina andra nålbundna vantar.

Kommentera

