Sirliga Ishbel

 

Denna vackra sjal har jag velat göra i flera år. Men det dröjde ända till i våras som det slutligen blev av. Den blev mycket tunn och sirlig, har ett vackert fall, men är något sval jämfört med mina andra sjalar. Därför passar den bäst under vår-sommar-höst, när kravet på hög värmefaktor är låg. Jag kommer utan tvekan sticka en till Ishbel någon gång, men då i ett tjockare garn.

Mönster: Ishbel av Ysolda. Ett vackert spetsmönster som är ganska enkelt och därför passar bra även för mer oerfarna stickerskor. Mönstret finns i två storlekar. Jag gjorde den större storleken, men för min del hade sjalen gärna kunnat vara ännu större.

Garn: Drops Lace, en vacker blandning av alpaca och silke. Här i en dimmigt ljusgrön färg. Men nuförtiden har de utökat antalet färger betydligt, jämfört med när garnet kom.

Kommentera

